Tapahtuman tiedot
Ilmoittaudu
Tarkista tiedot ja vahvista
Ohjelma
Sali: Luentosali 3F
Kohderyhmä: Kuluttajamarkkinoinnin parissa työskentelevät asiantuntijat, lääkkeitä ja muita apteekkijakelussa olevia tuotteita markkinoivat yritykset.

Puheenjohtaja: Tuula Sario, kuluttajaoikeuden juristi, LexLegato Oy

09.30 Miten kuluttajalainsäädäntö ohjaa markkinointia?
Tuula Sario, kuluttajaoikeuden juristi, LexLegato Oy

-    Mitä pitää huomioida markkinoinnissa ja digimarkkinoinnissa?
-    Eettinen markkinointi

10.45 Apteekkijakelussa olevien tuotteiden markkinoinnin valvonta

Valvovien viranomaisten puheenvuorot
    
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus, Fimean puheenvuoro: Lääkkeiden markkinoinnin valvonta ja laillinen markkinointi
Kristiina Pellas, yliproviisori

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto, TUKES:n puheenvuoro: Kosmetiikan markkinoinnin valvonta ja laillinen markkinointi
Terhi Tauriala-Rajala, ylitarkastaja, kemikaalituotteet

Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto, Valviran puheenvuoro: Terveydenhuollon laitteiden ja tarvikkeiden, kotitesteistä kylmägeeleihin, markkinoinnin valvonta ja laillinen markkinointi
Nelli Karhu, ylitarkastaja, FT

Elintarviketurvallisuusviraston, Eviran puheenvuoro: Apteekissa ja verkkoapteekissa myytävien elintarvikkeiden markkinoinnin valvonta
Sari Sippola, ylitarkastaja, ETM
Markkinoinnin rajanvetoa: case -pohjaista keskustelua puheenjohtajan johdolla

12.15 - 12.30 Yhteenveto ja Päätös

Ohjelman suunnitteluryhmä:

Katariina Kalsta, toiminnanjohtaja, Farmasian oppimiskeskus
Soile Tähtinen, koulutuspäällikkö, Farmasian oppimiskeskus