Tapahtuman tiedot
Ilmoittaudu
Tarkista tiedot ja vahvista
Tietoja
Paikka: Taitotalo, Valimotie 8, 00380 Helsinki
Kohderyhmä: Kuluttajamarkkinoinnin parissa työskentelevät, lääkkeitä ja muita apteekkijakelussa olevia tuotteita markkinoivat henkilöt ja organisaatiot, apteekkkien markkinointivastaavat ja johto.
Opetusmenetelmät: Asiantuntijaluennot, keskustelut ja Pecha Kucha -esitykset

8.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Tervetuloa seminaariin
Soile Tähtinen, koulutuspäällikkö, Farmasian oppimiskeskus

9.05 Aamupäivän puheenjohtajan avaus
Heidi Ikonen, Associate Director GX, ratiopharm Oy

9.10 Älykäs digimarkkinointi
Tom Nickels & Diana Barbis, Digital Media Planner, Avaus Marketing Innovations Oy

  • datan hyödyntäminen mainonnassa
  • digimarkkinoinnin keinot
  • asiakasarvon kasvattaminen digikanavissa

10.00 Tauko

10.20 Gen Z ja vaikuttajamarkkinointi
Inna-Pirjetta Lahti, Head of Inspiration, PING Helsinki Oy

  • nuori kuluttajana ja apteekin/ terveydenhuollon asiakkaana
  • mikä puhuttelee nuorta, ketä nuori kuuntelee ja missä
  • some-markkinointi ja vaikuttaminen

11.00 Vastalääkettä virheellisten terveysväitteiden levittämiseen
Tatu Han, puheenjohtaja, Vastalääke ry

  • popularisoivan kirjoittelun lukutaito
  • tiedon ja mielipiteen köydenveto
  • miten turvata lääkehoito uskomushoitoihin sitoutuneen asiakkaan osalta

11.30 Lounas

12.30 Iltapäivän puheenjohtajan avaus
Hanna Kanerva, palveluliiketoiminnan johtaja, Tamro Oyj

12.35 Pecha Kucha: käytännön esimerkkejä onnistuneesta markkinoinnista
Kuusi mukaansa tempaavaa esitystä onnistuneista kampanjoinneista:

  • Vastuullisuutta vällyjen väliin - viestinvälittäjänä vloggaajat, Aino Försti-Smith, viestintäpäällikkö, Bayer Oy

  • Digitalisaatio vauhdittaa tulevaisuuden kampanjoita, Hanna Kanerva, Service Business Director, Tamro Oy

  • #antibioottiresistenssi, Rami Laine, tuotepäällikkö, Pfizer Oy

  • Buranagel, Terhi Rauhansalo, tuotepäällikkö, Orion Oyj

  • Millaisen apteekin sinä haluat -kampanja, Hanna Kuntsi, yhteiskuntajohtaja, Suomen Apteekkariliitto

Pecha Kucha on nopeatempoinen esitys, jossa puhujat vievät kuulijat päivän teemaan liittyvien aiheiden äärelle käytännön esimerkein. Puhujilla on käytössään ainoastaan 20 kuvaa ja 20 sekuntia jokaista kuvaa kohden. Tämä lennokas esitystapa virittää kuulijoiden oivalluskanavat äärimmillleen. Yhden esittelijän esitysaika on 6 minuuttia ja 40 sekuntia.

13.45 Sisältömarkkinoinnin tämän päivän trendit - kuinka luova saa olla?
Kristiina Olmiala-Szep, johtaja, Desing Valkea Oy

14.40 Iltapäiväkahvit

15.00 Jälkiviisaat: Luovuus, etiikka ja data lääkemarkkinoinnissa -keskustelu
Puheenjohtaja: Mirva Grann, toimitusjohtaja, GrannFlux Oy

  • rajoittavatko lääkemarkkinoinnin säädökset ja omaehtoiset ohjeet datan käyttöä ja luovuutta
  • itsehoitolääkkeiden hintakilpailu ja sen vaikutus markkinointiin
  • minkälaisia keinoja on vakuuttaa nuoret oikeasta tiedosta
  • mikä on mahdollista terveysmarkkinoinnissa säädösten puitteissa

Keskustelijat:

  • Kristiina Pellas, yliproviisori, Fimea
  • Heidi Ikonen, Sr Marketing Manager GX, ratiopharm Oy
  • Kristiina Olmiala-Szep, johtaja, Design Valkea
  • Laura Labart, Erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry

16.00 - 16.15 Seminaarin yhteenveto ja päätös

Lisätietoja

Lisätietoja koulutuksesta antaa koulutuspäällikkö Soile Tähtinen, soile.tahtinen@fok.fi

Osallistumismaksu

Nopean ilmoittautujan etu 30.1.2019 mennessä: 365 € (+ alv. 24%)
30.1.2019 jälkeen ilmoittauduttaessa: 438 € (+ alv. 24%)
Osallistumismaksu sisältää materiaalin ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot

Osallistumisen voi perua kuluitta Fokus-järjestelmämme kautta 30.1.2019 mennessä. 30.1.2019 jälkeen tehdyt peruutukset sähköpostilla oppimiskeskus@fok.fi. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta ennen koulutuspäivää, veloitamme koko osallistumismaksun. Sairaustapauksessa ilmoittautumisen voi perua vielä koulutuspäivänä. Tällöin veloitamme 50 % osallistumismaksusta (lääkärintodistus esitettävä).

Toiminnallemme on myönnetty ISO 9001 - sertifikaatti.

Muutokset mahdollisia. 

Copyright © Farmasian oppimiskeskus